maanantai 16. joulukuuta 2013

Joulukalenterin luukku 16

Makoisaa maanantaita! Tässäpä sattuikin sopivasti tämmöinen oodiloru työnteolle. Joten tehkäämme työtä loruillen!



Palvelin minä rikasta miestä

Palvelin minä rikasta miestä, (kävellään paikallaan rytmissä)
rikasta miestä ja viisasta,
sain minä koiran palkakseni,
koiran nimi oli Hau-vau, (näytellään koiraa, vaikka kädet lurppakorviksi)
sian nimi oli Röh-höh, (painetaan nenä siankärsäksi)
pöllön nimi oli Hu-hu, (heilutetaan käsiä siipinä)
lehmän nimi oli Immun-Ammun. (kutitetaan lasta)

Palvelin minä rikasta miestä, (kävely)
rikasta miestä ja viisasta,
sain minä kissan palkakseni,
kissan nimi oli Kirnau, (näytellään kissaan, vaikka kädellä häntää heilutellen)
koiran nimi oli Hau-vau, (koirankorvat)
sian nimi oli Röh-höh, (siankärsä)
pöllön nimi oli Hu-hu, (siivet)
lehmän nimi oli Immun-Ammun. (kutitus!)

- Suom. kr.


"Taas toivotus hyvän joulun
taas toivotus hyvän joulun
taas toivotus hyvän joulun
joulurauhan näin tuo..."

- We wish you a merry christmas

4 kommenttia:

  1. Johan alkoi soida päässä tämänaamuinen joululaulsi! Lorustakin taitaa olla jonkinlainen sävellys olemassa, tai ainakin rytmi tuntuu tutulta. Mainio kuva! Kiitos aamun piristyksestä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitoksista :)))! Satu Sopasella on ainakin vastaavasta laulu, hieman eri sanoilla, sävelen muistan heti mutten sanoja...

      Poista
  2. Hih, tulipa kuvasta hyvä mieli! Ihanan iloisia eläimiä :). Ja päässä soi täälläkin :D!

    VastaaPoista
  3. Kiitos :)))! Kuvasato onkin nyt tätä uutta satoa, joihin löysin peitevärit ja otin aikaakin vähän enemmän, joten olen vardin iloinen, että työni näkyi heti sinulle :)!
    (ja silmät kun laittaa puolikuuksi, tulee vähemmän pelottavia piirroksia :D, voit havaita tämän silmäpiirroshuijaukseni varsin monessa tulevassakin :D)

    VastaaPoista

Ole hyvä ja kommentoi rohkeasti :)!